Prepravný poriadok spoločnosti Moven
s.r.o.
________________________________________________________
Prepravný poriadok bol vypracovaný v
súlade so zákonom č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave, zákonom č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke,
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
Čl. I
Úvodné
ustanovenia
1.
Tento
prepravný poriadok upravuje prepravné podmienky dopravcu Moven
s.r.o., so sídlom Bauerova 1205/7, 040 23 Košice, potrebné na uzavretie
prepravnej zmluvy v taxislužbe.
2.
Prepravný
poriadok nadobúda platnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke dopravcu.
3.
Zverejnený
prepravný poriadok je súčasťou návrhu dopravcu na uzavretie prepravnej zmluvy a
po jej uzatvorení je jeho obsah súčasťou zmluvných práv a povinnosti
účastníkov.
Čl. II
Vymedzenie
základných pojmov
1.
Taxislužba
je prevádzkovanie osobnej dopravy vozidlami taxislužby, ako prepravy
jednotlivých cestujúcich alebo skupiny
cestujúcich do cieľového miesta podľa zmluvy o preprave osôb.
2.
Dopravcom
sa na účely tohto prepravného poriadku rozumie prevádzkovateľ osobnej cestnej
dopravy – taxislužby (odo dňa
právoplatnosti koncesie), ktorá ho oprávňuje na poskytovanie prepravných
služieb cestujúcim a ich batožine
a s tým súvisiace služby na základe zmluvy o preprave osôb.
3.
Cestujúcim pre
účely tohto prepravného poriadku sa rozumie fyzická osoba, ktorá
uzatvorila zmluvu o preprave
osôb.
4.
Objednávateľom
pre účely tohto prepravného poriadku sa rozumie fyzická osoba (nepodnikateľ),
alebo podnikateľský subjekt (FO alebo
PO) zapísaný do obchodného registra, ktorý objednáva prepravu cestujúceho na základe
uzatvorenej zmluvy o preprave osôb.
5.
Zmluvou
o preprave osôb, pre účely tohto prepravného poriadku, sa rozumie zmluvný
vzťah podľa čl. VI ods. 1 tohto
prepravného poriadku.
Čl. III
Povinnosti
dopravcu
Všeobecné povinnosti dopravcu podľa
zákona o cestnej doprave:
1.
Prevádzkovať
osobnú cestnú dopravu v taxislužbe podľa prepravného poriadku.
2.
Zabezpečiť
zverejnenie a sprístupnenie prepravného poriadku na svojom webovom sídle.
3.
Prepravovať
cestujúcich podľa platného cenníka taxislužby a vydať cestujúcemu, alebo
objednávateľovi, potvrdenku o vykonanej
preprave a zaplatení cestovného.
4.
Starať sa
o bezpečnosť, pohodlie a pokojnú prepravu cestujúcich a o prepravu ich
batožiny.
5.
Označiť
každé prevádzkované vozidlo svojim obchodným menom.
6.
Byť
poistený pre prípad zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkovaním osobnej
cestnej dopravy v taxislužbe,
a činnosťou osádok vozidiel cestujúcim, a tretím osobám.
7.
Ak na
základe zmluvy s dopravcom poskytuje osobnú cestnú dopravu v taxislužbe
vykonávajúci dopravca, ustanovenia tohto
prepravného poriadku sa naňho vzťahujú v rovnakom rozsahu.
8.
Zabezpečiť,
aby v každom prevádzkovanom vozidle bol doklad o udelenom povolení.
Čl. IV
Vozidlo
taxislužby
Vozidlom taxislužby môže byť len
vozidlo, ktoré:
1.
je podľa
technickej prehliadky a emisnej kontroly spôsobilé na prevádzku
2.
má
najmenej troje vstupných dverí do priestoru pre vodiča a cestujúcich
3.
je podľa
osvedčenia o evidencii schválené na prepravu najmenej štyroch osôb a najviac
deviatich osôb, vrátane vodiča
4.
je na
predných ľavých a pravých dverách označené obchodným menom prevádzkovateľa
taxislužby a telefónnym číslom
dispečingu objednávkovej služby
5.
má pevne
zabudovaný funkčný taxameter spĺňajúci požiadavky na určené meradla, netýka sa
to vozidiel taxislužby používaných na
prepravu skupiny cestujúcich, ktorý zaplatili cestovné pred začatím prepravy, alebo na obvyklých miestach na
pravidelnej trase prepravy
6.
má na
pravých predných dverách a vo vnútri vozidla taxislužby na mieste viditeľnom
pre cestujúceho základnú sadzbu
cestovného
7.
je
poistené pre prípad vzniku zodpovednosti za škodu spôsobenú cestujúcemu na
zdraví alebo na jeho majetku
8.
je
vybavené funkčným strešným svietidlom žltej farby s nápisom TAXI; Auto
taxislužby pripravené na prepravu
ma rozsvietene strešné svietidlo. Od uzavretia zmluvy o preprave s cestujúcim
do ukončenia prepravy je
strešne svietidlo vypnuté. Osobné auto taxislužby, ktoré nevykonáva taxislužbu,
má strešne svietidlo zakryté
neprehľadnou prikrývkou, alebo je toto svietidlo odmontované
9.
umožňuje
prepravu najmenej 50 kg cestovnej batožiny pri plnom obsadení v rámci celkovej
hmotnosti vozidla, alebo má batožinový
priestor alebo ložný priestor s objemom najmenej 375 dm3
Čl. V
Výkon
taxislužby
1.
Dopravca
má prepravnú povinnosť v rozsahu prepravného poriadku.
2.
Dopravca
ponúka prepravu cestujúcich objednávkovou službou, pričom vodič vozidla
taxislužby zabezpečuje jej riadne a
včasne vybavenie a je povinný prepraviť cestujúceho podľa pokynov dispečingu z vopred dohodnutého miesta.
3.
Vodič
vozidla taxislužby je taktiež povinný prepraviť cestujúceho, ktorý prejaví
záujem o prepravu na stanovišti
taxislužby, alebo kdekoľvek na ceste počas jazdy vozidla taxislužby, bez
cestujúceho okrem zastávok pravidelnej
dopravy.
4.
Prepravná
povinnosť vodiča taxislužby je podľa poradia.
5.
Preprava
sa uskutočňuje po najkratšej trase s prihliadnutím na dopravnú situáciu. Po
inej trase sa preprava môže
uskutočniť iba so súhlasom, alebo na návrh cestujúceho. Po uzavretí zmluvy o
preprave s cestujúcim,
možno na prepravu po rovnakej trase vziať ďalšieho cestujúceho, iba so súhlasom
alebo na návrh cestujúceho, s ktorým
bola uzavretá zmluva o preprave.
6.
Počas
prepravy vodič a cestujúci nesmú vo vozidle taxislužby fajčiť, piť, jesť, na
prednom sedadle manipulovať
s príručnou batožinou, novinami, mapami alebo inými predmetmi, ktoré by mohli
obmedziť výhľad vodiča
alebo vedenie vozidla taxislužby.
7.
V
priestore pre cestujúcich možno prepravovať aj príručnú batožinu cestujúceho.
8.
Cestovnú
batožinu, barly, palice, kočíky, klietky, balíky, lyže, športové potreby, sane
a iné veci, ktoré by mohli byť pri
dopravnej nehode, alebo prudkom pohybe osobného auta pre vodiča, alebo pre cestujúceho nebezpečné, možno
prepravovať iba v priestore pre batožinu, alebo v priestore na to určenom. Batožinu a iné veci
nakladá a vykladá, umiestňuje, alebo pripevňuje vodič vozidla taxislužby.
9.
Vo
vozidle taxislužby sa môžu na miestach na to vyhradených, prepravovať osoby len
do prípustnej užitočnej
hmotnosti vozidla, pritom počet prepravovaných osôb nesmie byť vyšší, ako je
počet miest uvedených v osvedčení o
evidencii vozidla.
10.
Na
prednom sedadle vedľa vodiča možno prepravovať iba cestujúceho, ktorého
umožňujú prepravovať predpisy o
bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
11.
O
vykonanej preprave je vodič taxislužby povinný na požiadanie vydať cestujúcemu
potvrdenie, ktoré obsahuje najmä:
a)
číslo
dokladu
b)
dátum
jazdy
c)
zaplatené
cestovné
d)
podpis
vodiča taxislužby, ktorý prepravu vykonal
Pri výkone taxislužby je vodič povinný mať vo vozidle
taxislužby tieto doklady:
a)
osvedčenie
o technickom preukaze vozidla alebo osvedčenie o evidencii vozidla,
b)
kópiu
koncesnej listiny,
c)
povolenie
o medzinárodnej doprave od daného štátu,
d)
tlačiva
potvrdeniek o zaplatení cestovného, prípadne faktúry,
e)
preukaz
totožnosti,
f)
doklady o
absolvovaní TK a EK, potvrdenie o uzatvorení poistného,
g) na viditeľnom mieste mať umiestnený preukaz vodiča
taxislužby.
Čl. VI
Zmluva o
preprave osôb
1.
Zmluvný
vzťah medzi dopravcom a cestujúcim vzniká na základe uzavretej zmluvy o
preprave osôb podľa § 760 až
764 Občianskeho zákonníka (ďalej len „prepravná zmluva“).
2.
Dopravca
môže uzavrieť zmluvu o preprave osôb s cestujúcim:
a)
prostredníctvom
vodiča taxislužby na stanovišti taxislužby, alebo kdekoľvek na území určenom v
koncesii, kde sa počas jazdy bez cestujúceho nachádza s vozidlom taxislužby,
b)
vo svojom
sídle
c)
prostredníctvom
dispečingu, pričom prepravná zmluva sa uzatvára ústne na základe konania
cestujúceho, ktorým dáva bezpochyby najavo, že chce uzatvoriť prepravnú zmluvu,
poprípade záväznou objednávkou doručenou do sídla spoločnosti.
d)
záväznou
objednávkou vytvorenou na webovom sídle dopravcu, prostredníctvom
objednávkového formulára
e)
záväznou
objednávkou odoslaním SMS správy, na telefónne číslo dopravcu
f) záväznou objednávkou odoslaním emailu s príslušnými údajmi
na emailovú adresu dopravcu
3.
Pred
uskutočnením prepravy a uzavretím prepravnej zmluvy, má cestujúci právo
oboznámiť sa s platným
cenníkom taxislužby a prepravným poriadkom.
4.
O
vykonanej preprave je vodič taxislužby povinný vydať cestujúcemu potvrdenku,
ktorá obsahuje najmä údaje
podľa čl. V ods. 11 prepravného poriadku.
5.
Uzavretím
prepravnej zmluvy, vzniká dopravcovi povinnosť riadne a včas prepraviť
cestujúceho do miesta určenia
podľa zmluvných podmienok a podmienok prepravného poriadku.
6.
Odmietnuť
uzavretie prepravnej zmluvy a vykonanie prepravy môže vodič vozidla taxislužby
podľa podmienok čl. VIII
prepravného poriadku.
7.
Uskutočnením
prepravy na základe uzavretej prepravnej zmluvy a podľa podmienok prepravného poriadku, vzniká cestujúcemu (alebo
objednávateľovi) povinnosť zaplatiť určené cestovné podľa cenníka taxislužby.
8.
Cestujúci
je povinný zaplatiť cestovné podľa dohodnutej ceny.
9.
Cestujúci
je povinný zaplatiť prípadné ďalšie úhrady za batožinu naviac, za poškodenie
alebo znečistenie vozidla.
10.
Cestujúci
musí mať so sebou platný občiansky preukaz a pri cestách do štátov kde sa
to vyžaduje aj platný cestovný
pas.
11.
Pokuta za
znečistenie interiéru vozidla je 300 Eur.
12.
Odmietnutie
zaplatenia cestovného, prípade ďalších úhrad za batožinu naviac, za poškodenie
alebo znečistenie vozidla, je VYMAHATEĽNÉ
SÚDNOU CESTOU.
13.
CESTUJÚCIM
NIE JE DOVOLENÉ
1.
Vyhadzovať
z vozidla odpadky a iné predmety.
2.
Požívať alkoholické
nápoje.
3.
Fajčiť vo
vozidle je ZAKÁZANÉ!
Čl. VII
Odstúpenie
od zmluvy
1.
Dopravca
môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak nie sú objednávateľom
splnené podmienky prepravnej zmluvy
alebo ustanovenia prepravného poriadku.
2.
Vodič
vozidla taxislužby môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak cestujúci
počas prepravy napriek upozorneniu
vodiča vo vozidle taxislužby fajčí, konzumuje jedlo a nápoje alebo kŕmi prepravované zviera, alebo na
prednom sedadle manipuluje s príručnou batožinou, novinami, mapou alebo inou vecou, ktorou možno obmedziť
výhľad vodiča alebo ohroziť vedenie vozidla taxislužby, alebo inak ohrozuje jeho bezpečnosť, znečisťuje interiér
vozidla, bezdôvodne mení trasu a cieľ prepravy,
je agresívny, požil nadmerné množstvo alkoholických nápojov, alebo inak
vzbudzuje obavy o bezpečnosť vodiča a
cestujúcich, prípadne o vozidlo taxislužby.
3.
Cestujúci
môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak dopravca alebo vodič vozidla
taxislužby porušil zmluvné podmienky,
alebo podmienky prepravného poriadku. Cestujúci môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť aj bez udania
dôvodu, podľa čl. XVI tohto prepravného poriadku.
Čl. VIII
Odmietnutie
prepravy
Vodič vozidla taxislužby pripraveného
na prepravu môže odmietnuť vykonať prepravu ak:
1.
čas
prepravy, cieľové miesto, trasa prepravy alebo iné okolnosti vzbudzujú u vodiča
obavu o svoje zdravie, o
bezpečnosť prepravy, alebo o vozidlo taxislužby,
2.
to
neumožňuje technický stav a priepustnosť cesty, alebo bezpečnosť a plynulosť
cestnej premávky na trase prepravy,
najmä v dôsledku poveternostných vplyvov, poškodenia pozemnej komunikácie alebo
dopravnej nehody,
3.
cestujúci
je zjavne pod vplyvom alkoholu, alebo inej návykovej látky, hrozí znečistenie
alebo poškodenie vozidla taxislužby,
alebo obťažovanie vodiča počas prepravy, alebo ostatných cestujúcich,
4.
to
neumožňuje správanie sa cestujúceho, najmä ak je agresívny alebo je ozbrojený,
alebo inak vzbudzuje u
vodiča obavu o svoje zdravie, o bezpečnosť prepravy alebo o vozidlo taxislužby,
5.
cestujúci
má batožinu, ktorú vzhľadom na jej početnosť, veľkosť, hmotnosť alebo tvar nie
je možné naraz prepraviť,
alebo ktorá by mohla poškodiť alebo znečistiť vozidlo taxislužby, alebo
ohrozovať a obmedzovať
ostatných cestujúcich,
6.
cestujúci chce
prepravovať zvieratá, ktoré vzhľadom na ich veľkosť, početnosť alebo správanie
nie je možné prepraviť v priestore
pre cestujúcich ani v batožinovom priestore.
Čl. IX
Nakladanie
s nájdenými vecami
1.
Vodič
taxislužby je povinný, po nájdení stratenej veci cestujúceho vo vozidle
taxislužby, ju vydať vlastníkovi.
Ak vlastník nájdenej veci nie je známy, alebo ak sa neprihlási v deň nálezu,
vodič taxislužby je povinný vec
odovzdať na dispečing taxislužby.
2.
Ak sa
prihlási ten, kto vec stratil alebo zabudol v aute taxislužby, a nie sú
pochybnosti o hodnovernosti jeho
tvrdenia, vec sa mu vydá.
3.
Nálezca
má právo na náhradu nevyhnutných výdavkov.
Čl. X
Zodpovednosť
1.
Za
porušenie povinnosti taxislužby prepraviť podľa prepravného poriadku
cestujúceho riadne a včas zodpovedá
dopravca podľa § 763 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
2.
V
prípade, že došlo k neodvodnenému meškaniu alebo neuskutočneniu prepravy z viny
dopravcu alebo vodiča taxislužby, je
dopravca povinný nahradiť škodu vzniknutú cestujúcemu tým, že preprava nebola vykonaná včas, nasledovne:
a)
náhrada
škody za omeškanie bude riešená pomernou zľavou na zaplatenom cestovnom,
b)
náhrada
škody za neuskutočnenie prepravy bude riešená úhradou cestovného podľa cenníka
taxislužby,
3.
Svojej
zodpovednosti sa dopravca zbaví ak preukáže, že škode nemohol zabrániť ani pri
vynaložení všetkého úsilia,
ktoré od neho možno požadovať.
Čl. XI
Reklamácie,
sťažnosti, škoda
1.
Cestujúci,
alebo ten, kto je oprávnený z prepravy alebo v súvislosti s prepravou podávať
reklamácie, musí ju uplatniť u
dopravcu písomne, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od vykonania
prepravy. V reklamácii musí oprávnený
vymedziť svoje požiadavky a stručne ich zdôvodniť. Ďalej musí pripojiť doklady osvedčujúce oprávnenosť
jeho nároku.
2.
Ak
reklamácia nemá všetky náležitosti, dopravca ihneď vyzve reklamujúceho na jej
doplnenie v stanovenej lehote. Ak sa
reklamácia nedoplní a nezašle v stanovenej lehote nie kratšej ako 8 dní, považuje sa za nepodanú.
3.
Ak
cestujúci, alebo ten, kto je oprávnený z prepravy alebo v súvislosti
s prepravou chce podať sťažnosť, musí
ju podať u dopravcu písomne, a to bez dlhého odkladu, najneskôr do 7
kalendárnych dní od skutočnosti
na ktorú sa sťažnosť vzťahuje.
4.
Ak
cestujúcemu vznikne počas prepravy škoda na zdraví, alebo na batožinách
prepravovaných spoločne s ním, alebo na
veciach, ktoré mal pri sebe, zodpovedá za ňu dopravca podľa ustanovení zákona
č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník o zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou dopravných prostriedkov (§ 427 až 431).
5.
Ak ide o
právo na náhradu škody na zdraví alebo na batožinách prepravovaných spoločne s
cestujúcimi alebo veciach, ktoré mal
pri sebe; toto právo sa môže uplatniť cestou súdu.
6.
Pokiaľ
oprávnený uplatňuje škodu spôsobenú na zdraví a veciach, alebo škodu spôsobenú
odcudzením alebo stratou veci,
postupuje v zmysle § 106 Občianskeho zákonníka.
7.
Právo na
náhradu škody na batožinách cestujúceho prepravovaných spoločne s nim alebo
veciach, ktoré mal
cestujúci pri sebe, je cestujúci povinný písomne uplatniť najskôr u dopravcu, a
to najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy
došlo ku škode.
8.
Sťažnosti
a reklamácie na plnenie záväzkov z prepravného poriadku a ich vybavovanie
dopravcom podľa tohto článku, preskúmava
Slovenská obchodná inšpekcia.
Čl. XII
Mimoriadna
udalosť
1.
Za
mimoriadnu udalosť (ďalej len „MU“) pri výkone osobnej dopravy – taxislužby sa
považuje:
a) dopravná nehoda,
b) požiar vozidla,
c) úraz alebo náhle ochorenie
cestujúceho alebo inej osoby.
2.
Pri MU je
vodič vozidla taxislužby povinný predovšetkým:
a) bezodkladne zastaviť vozidlo,
b) urobiť potrebné opatrenia na
záchranu cestujúcich a majetku ohrozeného MU,
c) poskytnúť podľa svojich schopností a
možnosti zranenej osobe potrebnú prvú pomoc a bezodkladne privolať odbornú
zdravotnícku pomoc,
d) urobiť vhodne opatrenia, aby nebola
ohrozená bezpečnosť cestnej premávky a umožniť jej obnovenie.
3.
Ak pri MU
došlo k zraneniu osoby alebo k jej usmrteniu, poškodeniu cesty alebo všeobecne prospešného zariadenia, alebo ak došlo
k hmotnej škode prevyšujúcej desať násobok minimálnej mesačnej mzdy zamestnanca, je vodič vozidla taxislužby
povinný:
a) ohlásiť bezodkladne MU policajnému
orgánu,
b) zdržať sa konania, ktoré by bolo na
ujmu vyšetrenia MU,
c) zotrvať na mieste až do príchodu
policajného orgánu, alebo na toto miesto sa bezodkladne vrátiť po poskytnutí
alebo privolaní pomoci, alebo po ohlásení MU.
Čl. XIII
Preprava
batožiny
1.
Každý
cestujúci s nárokom na miesto (cestujúci prepravovaný autami spoločnosti Moven s.r.o.) má nárok na prepravu batožiny. Veľkosť
a váha batožiny, ktorú dopravca príjme bezplatne k preprave je daná cieľom trasy a kapacitou vozidla.
Všeobecne má cestujúci nárok na prepravu príručnej batožiny, 1ks cestovnej batožiny o celkovej
hmotnosti maximálne 20kg/jeden cestujúci. Nadmernú batožinu a batožinu navyše, je cestujúci povinný
včas nahlásiť dopravcovi pred začatím samotnej prepravy. Nadmerná batožina, alebo
batožina navyše, je spoplatnená podľa cenníka dopravcu.
2. Druhy batožiny:
1. Príručná batožina – batožina
prepravovaná spoločne s cestujúcim v priestore pre cestujúcich
vozidla. Ako príručná batožina pre účely tohto prepravného poriadku
sa rozumie:
a)
malá
kabelka, prípadne taška na dokumenty,
b)
kabát,
c)
dáždnik,
prípadne palica,
d)
fotoaparát,
videokamera, laptop, tablet, smartfón, alebo mobilný telefón,
e) barle, alebo ortopedické prístroje pre invalidných
cestujúcich.
2.
Cestovná batožina – batožina prepravovaná oddelene od cestujúceho, alebo mimo
priestoru pre cestujúcich,
v priestore určenom na tento účel dopravcom. Cestovná batožina má byť
vhodným spôsobom
uzamykateľná (napr. batožina so zipsovým uzáverom by mala mať visiaci zámok).
V prípade zisteného neoprávneného
otvorenia batožiny, ktorá nebola uzamknutá, nebude možné takúto reklamáciu uznať. Každá batožina musí byť
označená menovkou s menom a priezviskom, adresou, prípadne telefónnym číslom.
Všetky cenné a osobné predmety (napr. šperky, predmety z drahých
kovov, fotoaparáty,
videokamery, peniaze, doklady, smartfóny, tablety, lieky, krehké predmety
a pod.) sú prepravované
ako príručná batožina v priestore pre cestujúcich. Moven s.r.o., nenesie zodpovednosť za cenné predmety prepravované v
cestovnej batožine, ani príručnej batožine. Pre lepšiu a bezpečnejšiu manipuláciu s batožinou
a minimalizáciu rizika prípadného poškodenia je potrebné, aby batožina zabezpečovala priestrannosť, ľahkosť
a zároveň dostatočnú pevnosť a nepremokavosť. Zároveň sa odporúča, aby si cestujúci zabezpečil
vhodným spôsobom
batožinu pred
poškodením, napr. obalením ochrannou fóliou.
3. Batožina vylúčená z prepravy:
Batožina
alebo veci, ktoré by mohli ohroziť bezpečnosť prepravy, osôb, alebo majetku
a ďalej
batožiny a veci, ktoré by mohli byť počas prepravy
poškodené, alebo ich obal je nevyhovujúci.
Predmety, ktorých preprava
je zakázaná: stlačené plyny, žieraviny, výbušniny, zbrane, náboje, potreby
k ohňostroju, ktoré sú ľahko
zápalné, horľaviny tekuté a pevné, okysličujúce látky, tovar podliehajúci
colnému dohľadu, rádioaktívny
materiál, jedy, narkotiká a pod. Dopravca sa môže v prítomnosti cestujúceho presvedčiť o povahe a obsahu batožiny. Ak
cestujúci nie je prítomný, je dopravca oprávnený za prítomnosti aspoň jedného svedka, ktorý nie je zamestnancom
dopravcu, batožinu otvoriť. Ak pokladá túto batožinu za nebezpečnú, alebo obsahuje predmety vylúčené
z prepravy, alebo ich preprava vyžaduje zvláštny režim, je oprávnený batožinu k preprave
odmietnuť. Z prepravy je vylúčená aj batožina nad 50kg/kus.
Čl. XIV
Preprava
živých zvierat
Živé zvieratá sa prepravujú za
nasledujúcich podmienok:
Zviera musí byť sprevádzané cestujúcim
starším ako 15r. Musí byť prepravované v pevne uzavretej klietke, alebo
prepravnom boxe na to určenom, ktorý si cestujúci musí zabezpečiť sám. Zviera
sa prepravuje prevažne v priestore pre batožinu.
Domáce zviera môže byť prepravované aj
v priestore pre cestujúcich za nasledujúcich podmienok:
a)
v
priestore pre cestujúcich môže byť maximálne jedno zviera,
b)
vodič
vozidla a ani cestujúci nesmú mať námietky,
c)
ani jeden
z rozmerov schránky so zvieraťom nesmie presiahnuť rozmery 30x40x40,
d)
zviera
nesmie byť na obťaž ostatným cestujúcim (hluk, zápach) a je pevne
uzatvorené v klietke, alebo prepravnom boxe na to určenom.
e) Pes so špeciálnym výcvikom, ktorý poskytuje pomoc
cestujúcemu s ťažkým zdravotným postihnutím, je spolu s cestujúcim
prepravovaný bezplatne.
Čl.XV
Tarifa
1. Minimálne jazdné je 5,00 Eur
2. Nástupné je 1,00 EUR
3. Základná tarifa cestovného je 0,80 Eur/km
4. Stojné za minútu 0,25 EUR
5. Cena za minútu jazdy 0,05 EUR
Čl. XVI
Používanie mobilnej aplikácie
1. Počas používania mobilnej aplikácie SENSET /ďalej len mobilnej aplikácie/, je mobilné číslo cestujúceho prepojené s príslušným používateľským účtom a pridané do našej databázy. Ak už nepoužívate svoje mobilné číslo, informujte nás o tom, aby sme mohli anonymizovať údaje
vášho úctu. Ak nám neoznámite zmenu
vášho čísla, váš mobilný operátor môže priradiť vaše číslo inej osobe.
Ak budete aj naďalej používať mobilnú aplikáciu, táto iná osoba môže vidieť vaše osobné údaje.
2. Návrhom na uzatvorenie zmluvy zo strany objednávateľa, je objednávka služieb realizovaná prostredníctvom
elektronického objednávkového formulára v aplikácií. K akceptácií objednávky služieb zo strany
poskytovateľa a teda k
uzatvoreniu zmluvy, dochádza na základe akceptácie objednávky zo strany poskytovateľa oznámenej objednávateľovi zo strany poskytovateľa prostredníctvom aplikácie, po prijatí objednávky objednávateľa.
3. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov poskytovateľa a zákazníka.
4. Zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením
od nej.
5. Cena za služby a platobné
podmienky ukončení prepravy
6. Právo objednávateľa na vrátenie peňazí sa nevzťahuje na objednávky
v rámci mobilnej aplikácie. Žiadosť o vrátenie peňazí za dopravné služby neznamená odstúpenie od zmluvy, na základe ktorej
bolo objednané poskytovanie
dopravnej služby.
7. Mobilná aplikácia je poskytovaná tak, ako je. Poskytovateľ nezaručuje, že prístup k aplikácií bude neprerušovaný alebo bez chýb. V prípade akýchkoľvek chýb v softvéri sa budeme snažiť ich čo najskôr opraviť, ale zdôrazňujeme, že
fungovanie aplikácie môže byť obmedzené kvôli príležitostným technickým
chybám a nie sme schopní zaručiť, že
aplikácia bude vždy k dispozícií (verejná
krízová situácia môže mať za následok prerušenie služby).
8. Poskytovateľ a jeho zástupcovia, riaditelia a zamestnanci nie sú zodpovední
za žiadne straty alebo
škody, ktoré vám môžu vzniknúť v dôsledku použitia mobilnej aplikácie
alebo v súvislosti s tým, že ste sa jazdu, ktorú ste si prostredníctvom aplikácie objednali, spoliehali, vrátane,
okrem iného: akejkoľvek priamej alebo nepriamej škody na majetku alebo peňažnej straty, straty zisku, straty podnikania, zmlúv, kontaktov, goodwillu, reputácie
a akejkoľvek straty, ktorá môže vzniknúť z prerušenia podnikania, straty alebo nepresnosti údajov a akýkoľvek iný druh straty alebo poškodenia.
9. Finančná zodpovednosť poskytovateľa v súvislosti s porušením zmluvy je obmedzená na 50 Eur. Právo na náhradu škody budete mať len vtedy, ak poskytovateľ úmyselne porušil zmluvu. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za konanie alebo nečinnosť dopravcu resp. vodiča a nezodpovedá za škody, ktoré dopravca
resp. vodič spôsobí cestujúcim.
10. Poskytovateľ poskytne zákazníkovi na výber viacero prepravcov (vozidiel
Taxi) z ktorých si zákazník môže sám vybrať na základe ceny, vzdialenosti a času možného vybavenia objednávky. Zákazník môže kedykoľvek pred potvrdením niektorej z ponúk, zrušiť svoju objednávku.
11. Zákazník je povinný pri využívaní služieb poskytovaných poskytovateľom poskytnúť poskytovateľovi všetky údaje pravdivo a bez chýb. Takto poskytnuté údaje považuje poskytovateľ za správne a pravdivé.
12. Ak má zákazník využiť služby poskytovateľa a objednať si prepravu prostredníctvom mobilnej aplikácie,
zadá miesto vyzdvihnutia, miesto určenia a čas vyzdvihnutia. Ak zákazník nezadá čas vyzdvihnutia, má sa za to, že
má záujem o prepravu okamžite, v čase vytvorenia a
zaslania objednávky prepravy.
13. Po zaslaní objednávky prepravy zo strany poskytovateľa vodičom, obdrží zákazník ponuky od jednotlivých
vodičov, obsahujúce konečnú cenu prepravy a čas vyzdvihnutia. Jednotlivé ponuky ďalej obsahujú
názov prepravcu, meno vodiča, EČV a model vozidla. Z uvedených ponúk je zákazník oprávnený zvoliť si jednu ponuku, ktorú potvrdí
v mobilnej aplikácií. Potvrdením konkrétnej ponuky vodiča, dochádza
k akceptácií jeho návrhu, a teda k uzatvoreniu zmluvy o preprave s konkrétnou
osobou. Zákazník nie je povinný si vybrať
žiadnu z ponúk
prepravy.
14. Mobilná aplikácia používa pre overenie existencie zákazníka overovaciu SMS so zaslaním kódu ktorý
je platný len 30 minút. Zákazník sa môže do aplikácie prihlásiť len po zadaní validačného kódu zo SMS.
15. Mobilná aplikácia používa na určenie polohy GPS mobilného
telefónu. GPS používa len na nevyhnutnú chvíľu pri objednávaní
taxi, pri určení nástupnej
polohy zákazníka a počas priebehu zákazky do jej ukončenia. Zákazník si môže používanie GPS zakázať a určiť miesto nástupu pomocou „špendlíka“ na mape,
ale napísaním konkrétnej adresy.
Čl. XVII
Storno
objednávky na prepravu a poplatky
1. Cestujúci, ktorý chce
zrušiť objednávku prepravy, môže tak urobiť bez udania dôvodu s nasledujúcimi podmienkami:
a)
ak
cestujúci stornuje objednávku 48 hod., a viac pred nástupom na cestu nie je
mu odrátaný žiadny storno poplatok z ceny cestovného a celá suma, ak
došlo k jej zaplateniu mu bude vrátená bankovým prevodom.
b)
ak
cestujúci stornuje objednávku menej ako 48 hod., a viac ako 24 hod., pred
nástupom na cestu je mu odrátaný 25%-ný poplatok z ceny cestovného.
c)
ak
cestujúci stornuje objednávku menej ako 24 hod., a viac ako 12 hod., pred
nástupom na cestu, je mu odrátaný 50%-ný poplatok z ceny cestovného.
d)
ak
cestujúci stornuje objednávku menej ako 12 hod., pred nástupom na cestu, je mu
odrátaný 100%-ný poplatok z ceny cestovného.
e)
pre
určenie výšky storno poplatku je smerodajný čas odchodu:
– pri cestách zo Slovenskej republiky o 17:00 hod.
podvečer v deň odchodu,
– pri cestách zo zahraničia nami jazdených oblastí o 06:00
hod., ráno v deň odchodu,
Príklady výpočtu storno poplatkov:
1. ak cestujúci stornuje jednosmernú cestu 36 hod., pred
nástupom na cestu, s cestovným vo výške 100 eur:
cena cestovného 100 eur – 25% = 25 eur – storno
poplatok.
2. ak cestujúci stornuje jednosmernú cestu 20
hod., pred nástupom na cestu, s
cestovným vo výške 100 eur:
cena cestovného 100 eur – 50% = 50 eur – storno poplatok.
3. ak cestujúci stornuje jednosmernú cestu 12 hod.,
pred nástupom na cestu a menej, s cestovným vo výške 100 eur:
cena cestovného 100 eur – 100% = 100 eur – storno poplatok –
plná výška cestovného.
obojsmernej cesty – (mínus) cena jednosmernej cesty = cena
spiatočný
Čl. XVIII
GDPR –
prepravné podmienky
Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť
–
Moven s.r.o., koncesia na výkon taxislužby: OU-KE-OCDPK-2022/034634,
Moven s.r.o. miesto
podnikania Bauerova 1205/7, 040 23 Košice
IČO: 54 776 961 /ďalej len Moven s.r.o./,
ktorá spracúva osobné údaje za podmienok uvedených nižšie.
1. Spracúvanie osobných údajov na
jednotlivé účely: objednávky na prepravu, zmluvy o preprave
Spoločnosť Moven
s.r.o., spracúva tieto účely nasledovné osobné
údaje cestujúceho: meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa, telefónne číslo,
e-mailová adresa.
Právnym základom spracúvania osobných
údajov je -článok 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia o ochrane fyzických osôb pri
spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje
smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len
„Nariadenie GDPR“).
Spracúvanie osobných údajov
spoločnosťou Moven s.r.o.,
je nevyhnutné na plnenie objednávky, zmluvy o preprave. Osobné údaje sú spracúvané počas
obdobia plnenia objednávky, zmluvy o preprave a počas plynutia reklamačnej
doby na vykonanú prepravu.
2. Plnenie zákonných povinností
spoločnosti Moven s.r.o.
Spoločnosť Moven
s.r.o., spracúva osobné údaje cestujúceho
v rozsahu : meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa, na účely plnenia
zákonných povinností spoločnosti Moven s.r.o.
Právnym základom spracúvania je článok
6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR (napr. zákon o účtovníctve, zákon o dani z pridanej hodnoty, zákon o dani
z príjmov, zákon o ochrane spotrebiteľa, zákon o archívoch a registratúrach).
Spracúvanie osobných údajov
spoločnosťou Moven s.r.o.,
je nevyhnutné na účely plnenia zákonných povinností spoločnosťou Moven s.r.o.
Osobné údaje sú spracúvané počas doby
vyžadovanej príslušným právnym predpisom.
3. Práva dotknutej osoby
Dotknutá osoba má právo podať návrh na
začatie konania na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, ak sa
domnieva, že je priamo dotknutá na svojich právach ustanovených Nariadením GDPR
alebo príslušnými právnymi predpismi.
Dotknutá osoba má voči
prevádzkovateľovi právo (i) požadovať prístup k osobným údajom, (ii) na opravu
osobných údajov, (iii) na vymazanie osobných údajov, (iv) na obmedzenie
spracúvania osobných údajov, (v) právo na prenosnosť osobných údajov a (vi)
právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov. Tieto práva si dotknutá osoba
môže uplatniť kontaktovaním spoločnosti Moven s.r.o. :písomne zaslaním listu na adresu sídla spoločnosti.
Príslušným právnym predpisom je najmä Nariadenie GDPR, aplikovateľný zákon o
ochrane osobných údajov v účinnom znení a ostatné aplikovateľné všeobecne
záväzné právne predpisy.
Tento
prepravný poriadok bol schválený rozhodnutím dopravcu a je účinný od 1.9.2024